Sunday, August 9, 2009

syukur

Hasil perahan otak Nliana pada 11:24 PM
Lafazkan kalimah itu
Alhamdulillah...
Segalanya yang ku kecapi
Adalah milikmu ilahi -tuhan maha pemurah-
Tak kan terbalas walaupun sebesar zarah
Kenikmatan yang bertandang
Terkadang tidak dihiraukan - lepas dari pandangan -
Dan bila hilang barulah dikesalkan
Adakalanya aku hanyut
Adakalanya aku terlupa
Adakala aku leka
Ampunilah...
Kerana ku manusia
Lemah dan tidak berdaya di sisimu
Seringkali terlupa nikmatmu
Datang tiada jemu
Bila terhimpit mulalah
Mencari dan menyebut namamu
Barulah merasai makna sebenar erti syukur
Syukur atas rahmatmu
Adakala ku hanyutAdakala ku lupa
Adakala ku leka dan adakala ku alpa
Kerana ku manusia
Lemah dan tak berdaya
Seringkali terlupa nikmat yang kau kurnia
Ku bersyukur ya tuhan
Segala pemberian
Walau luas lautan
Bukanlah perbandingan
Ku tingkat keimanan
Ku gilap ketaqwaan
Sebagai perlambangan
Terima kasih ku tuhan
Onak duri kehidupan
Jatuh bangun sendirian
Ada hikmah yang tersimpan
Yang menguji iman
Bersyukurlah selalu
Sentiasalah redha dan menerima
Tiap ujian tiba bukan diminta
Sebaliknya allah maha mengetahui
Kan ku bertasbih selalu
Bertahmid berzikir padamu
Sebagai tanda ku nilai
Rahmatmu tuhan
Aku bersyukur ya allah
Segala pemberianmu pada ku
Seluas lautan pun bukanlah jadi ukurannya
Memang tiada bandingan
Segalanya yang ku kecapi
Adalah milikmu ilahi -tuhan maha permurah-
Bukan miliku pinjaman sementara
Syukur alhamdulillah
Sesungguhnya solatku,
Amalku, hidupku, matiku
Kerna allah yang satu
Kuserahkan segala harta jiwa dan raga
Sebagai tanda cinta
Kepadamu yang esa
Note:
  • Syukur aku dah beransur sembuh dr demam...dr aku solat duduk sbb x ley nk berdiri langsung...arini aku da bley solat dengan sempurna...alhamdulillah
  • Syukur aku dah ade selera makan...dr aku hanya bley mkn just 3 suapan nasik...arini aku da bley mkn lebey dr tu tp x smpi la tahap aku bley abiskan satu bungkus nasik...
  • Segala apa yg berlaku pd aku...aku terima dengan seadanya...hanya Allah yg mengetahui apa yg terbaik utk aku
  • Ya Tuhanku...hanya Kau yg mengetahui segalanya...berikanlah aku kekuatan utk menghadapi liku2 hidup di dunia yg hanya sementara ini....jdkanlah aku hambaMu yg bersyukur...ampunilah segala dosa2 ku,dosa ibu bapaku,dosa kaum keluargaku serta dosa2 seluruh umat Islam...semoga aku akan menjadi hamba yg taat atas perintahMu...perkenankanlah doaku...amin

2 insan berkata-kata:

siti_z0wiah said...

demam dah baik kew??

hehe.

Noor Liana Johari said...

siti
aku da ok la
alhamdulillah
tp aku xde selera nk mkn
huhu

Any Message?

 

One Moment In Time Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review