Wednesday, April 21, 2010

mencarik kekuatan dan ketenangan

Hasil perahan otak Nliana pada 6:59 PM
di saat dan ketika ini...jiwa aku memang tak tenang...sangat tak tenang...air mata masih mengalir dengan lajunya bagai air terjun tanpa halangan...aku akui dugaan yang ku terima kali ini sememangnya berat di antara yang berat...aku tahu Allah tak akan menduga hambaNya tak lebih dari apa yang mampu ditanggung oleh hambaNya...namun aku hanya manusia biasa...aku bukan nabi, aku jugak bukan malaikat...aku punya rasa sedih, rasa kecewa, rasa terkilan...kenapa mesti aku yang menanggung semua ini ya Allah...hambaMu ini tak terdaya rasanya menanggung dugaanMu...aku tak akan mampu untuk melawan fitrah yang telah Engkau berikan pada setiap hambaMu...aku bersyukur atas kurniaan itu tapi itu juga yang membuat aku menangis ya Allah...berilah aku kekuatan dan ketenangan ya Allah...hanya padaMu tempat aku memohon dan bergantung harapan...hanya Engkau yang memahami apa yang tersirat dan tersurat untuk aku...

5 insan berkata-kata:

Noor Liana Johari said...
This comment has been removed by the author.
siti_z0wiah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Noor Liana Johari said...
This comment has been removed by the author.
siti_z0wiah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Noor Liana Johari said...
This comment has been removed by the author.

Any Message?

 

One Moment In Time Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review