Thursday, September 23, 2010

hanya tuhan yang tahu

Hasil perahan otak Nliana pada 12:34 AM
Salam...dah lama tak update blog...malas la nak mengarang ayat panjang2 ni kan...kawan eden si mar tu pon dok tanya2...nah amek kau...eden dah update...tapi malas nak letak2 icon2 yang best2 tu sebab malas nak pilih2....betapa malasnya saya kan



Malam ni tak tahu la kenapa sedih sangat...tiba2 air mata mengalir laju je macam air terjun dekat umah den tu...fyi, insan yang bernama noor liana ni sangatla suka menangis...suka pon menangis, sedih lagi2 la menangis, geram kat orang pon menangis, marah kat orang pon menangis...boleh kata air mata ni macam teman sejati la



Hanya tuhan yang tahu kenapa dan mengapa (sama jela kan...haishhhh)...terkadang kita sebagai manusia tak tahu hikmah yang tersembunyi di sebalik apa yang terjadi...terkadang jugak kita mungkin menyalahkan tuhan atas apa yang terjadi...padahal tuhan telah merencanakan segala yang terbaik untuk kita...terkadang kita merasakan sesuatu itu sudah cukup baik bagi kita, namun kita tak pula menyedari yang sesuatu itu adalah yang tidak baik sebenarnya dan begitulah sebaliknya...hakikat sebagai manusia yang hanya menyukai kepada sesuatu yang dirasakan baik dan indah...


Terkadang jugak kita sering merasakan dugaan yang tuhan berikan itu terlalu berat untuk ditanggung...sedangkan tuhan tidak akan menduga manusia di luar kemampuan manusia itu sendiri...tuhan tidak sekejam itu untuk menduga hambaNya...jika dirasakan dugaan itu berat, ada lagi manusia yang diuji lebih berat...berat lagi dugaan para nabi terdahulu...


Terkadang jugak kita merasa ingin pergi jauh dari segala dugaan...padahal melarikan diri bukan pilihan yang terbaik...kita punya tuhan yang sentiasa akan mendengar segala rintihan hambaNya...tuhan tak pernah jauh dari manusia cuma manusia itu sebenarnya yang selalu jauh dari tuhannya...jalan terbaik, mengadulah pada tuhan...insyaAllah kita akan merasa tenang...









>>>>>>23 September 198#...besday incik bear...saya rindu dia>>>>>>>>>>>>>>

0 insan berkata-kata:

Any Message?

 

One Moment In Time Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review