Saturday, February 19, 2011

Aku Suka Baca Buku

Hasil perahan otak Nliana pada 10:28 PM





[Baru beli semalam dekat Kinokuniya KLCC-RM20]







Novel
Novel cinta lagi? Kenapa mesti novel cinta?
Aku pun tak faham kenapa tangan aku cepat je mencapai novel ni masa jalan2 kat dalam Kino semalam
Sedangkan aku dah pun berikrar pada diri sendiri yang aku TAK AKAN BACA NOVEL CINTA LAGI
Sebab?
Aku dah muak membaca kisah2 cinta yang happy ending

Atas alasan?
Kisah cinta aku tak dak pun yang happy ending
Semua sad ending je
Guwa jeles dengan watak2 dalam novel tu
Novel, khayalan penulis semata2 je kot kan?
Mungkin, tapi kadang2 ada novel yang aku baca mengingatkan aku pada orang2 yang pernah mencintai aku dan juga yang aku cintai
Tak boleh la nak ingat2 balik kisah2 cinta yang tak kesampaian ni
Make me sick you know
Kan dulu ada someone yang tak bagi aku beli novel

Dia cakap membazir je beli
Ok
Mungkin lepas ni aku tak akan beli dan baca novel cinta lagi
Tapi seriously

Novel ni memang sangat best
Cuma aku tak menghayati sangat sebab ada part2 dalam novel ni yang sama dengan kisah cinta aku
Guwa nangis kot baca
MySpace
Kalau sapa2 yang masih belum beli dan baca
Beli dan baca la

Walaupun novel ni publish tahun lepas
Gila ketinggalan zaman aku kan
Whatever
MySpace
Ni blog penulis buku ni
Khutub Pingu









Buku2 kat atas ni pulak beli masa kat Tesco Mutiara Damansara
Buy 5 free 1
Buku2 ni aku beli dengan harga RM18/book
Aku memang pantang tengok buku2 yang tengah sale
Sama pantang jugak bila tengok baju dengan kasut yang tengah sale kat shopping complex
Rambang mata jugak masa nak pilih buku2 ni

MySpace
Almaklumlah
Buku omputih ni kan memang mahal
Sekali dah jumpa yang murah baik beli banyak2 kan
Bila entah nak habiskan buku2 ni semua
Asal balik keje je mesti aku mengadap laptop
Bukak FB main CityVille

MySpace
Tapi memang tak dapat dinafikan lagi
Aku memang suka baca buku

Sebab tu la kena pakai mata lagi sepasang
MySpace
Masa sekolah rendah tu tiap2 minggu ayah aku bawak p library
Tak cukup lagi p library, aku pinjam kat library bergerak yang datang
kat taman aku every Sunday kalau tak silap
Dah tu pulak, tiap2 kali rehat mesti lepak kat library
Almaklumlah masa sekolah rendah dulu aku librarian
Masa sekolah menengah pun sama
Tapi masa Form 1 jela kot
Tiap2 hari p library dan pinjam buku
Sampai librarians kat situ semua kenal aku
Gila!!!
Bajet glemer la tu kan?
MySpace

Cuma after Form 1 tu la dah kurang minat aku nak membaca
Tak pasti la sebab apa
Bila dah masuk u
Mula dah start baca benda2 macam dalam gambar ni
Digital Camera tu aku beli kalau ada isu yang best2 je
Tapi Dara tu every month aku akan beli













Ni adik-beradik Men are From Mars Women are from Venus
Beli dekat MPH One Utama jugak masa ada promotion minggu V-Day
Aku beli sebab murah
RM69.90 je
Kalau beli satu2 mau dalam RM100 kot
Cuma satu je lagi yang takde dalam koleksi
Mars and Venus in the bedroom kot
Macam awal je lagi nak baca yang tu

MySpace







Ni lagi satu
Baru baca 23 muka surat
Aku beli kat MPH One Utama
Diskaun 50%
Kalau tak haram aku nak beli
Aku tak faham sangat cerita ni sebab dia cerita pasal perang2
Susah jugak la otak aku nak digest
Bila la entah aku nak habiskan buku2 ni semua





P/S:
Jom baca buku

0 insan berkata-kata:

Any Message?

 

One Moment In Time Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review