Wednesday, October 3, 2012

Tazkirah dalam lif

Hasil perahan otak Nliana pada 8:33 PM 0 insan berkata-kata
Assalamualaikum

Tadi lepas lunch turun bawah balik nak pegi bank.
Sekali terserempak dengan sorang aunty ni. Penah nampak tapi xtau nama.


Aunty: Keje sini ke?
Aku: Aah
Aunty: X penah nampak pun
Aku: Baru 2 bulan. Sebelum ni dekat 14C
Aunty: Oh patut la. Actuarial ke?
Aku: Aah
Aunty: Under sape?
Aku: Under Kak *******
Aunty: Oh. Bos besar tu cina kan?
Aku: Aah
Aunty: Xpela. Buat keje yang terbaik. Kita keje biar ikhlas, buat keje betul2. Bukan nak bagi orang tengok tapi nak bagi Allah tengok. Biar Allah yang judge nanti. All the best to you. Bye
Aku: Bye


Perbualan terhenti di level 2

Pengajaran: Lu pikir la sendiri:D

Terima kasih kerana mengingatkan

Hasil perahan otak Nliana pada 8:26 PM 0 insan berkata-kata
Assalamualaikum

Aduhaiiiii kena marah dengan bos sebab solat asar lambat;

Bos: Dah nak balik ke?
Aku: Belum g kak, nak g solat asar dulu
Bos: Haaaaaaaaa???? Tak asar lagi? 6.30 dah ni. Pegi solat cepat. Jangan la lambat2 kan solat


Esoknya, tiba2 nak balik tu dapat keje pulak. 8.15 baru boleh balik. Ingatkan nak sambung buat kat rumah tapi bos pulak rushing suruh siapkan. Ada lagi dialog pasal solat.

Bos: Dah solat dah?
Aku: Solat? Asar ke kak? Dah
Bos: Oh ok.Ni nak dekat pukul 7 dah. Kalau tak solat lagi memang nak kena. Lain kali jangan la lambat2    kan solat. Ade keje pun pegi solat dulu. Takpe, akak ok je

Dah masuk maghrib;

Bos: Jom2 solat maghrib. Tinggal dulu keje tu nanti sambung balik.


Insaf aku seketika

Any Message?

 

One Moment In Time Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review